Sql Sorgusunda Sıra Numarası

4 09 2008

Eğer çektiğiniz sorguda gelen satırlarla birlikte sıra numarasının da görünmesini istiyorsanız Row_Number() ifadesini kullanabilirsiniz. Kullanımı Select alan1, alan2… , Row_Number() over(partition by gruplama_alanı order by sıralama_alanı ) from tablismi şeklinde. Order by bölümü zorunlu alan, sorgu sonucu dönen satırların neye göre numaralandırılacağını belirtir. Partition by alanı isteğe bağlı kullanılır ve sorguda gruplama yapılarak sıra numarasının her grup için ayrı ayrı atanmasını sağlar.

örnek kullanım : 

Select IlceAdi, Row_Number() over( partition by SehirId order by IlceAdi) from IlceTablosu

 

Not: veri tabanınızda il ve ilce tablolarının olduğunu ve Ilce tablosunun Il tablosuna SehirId alanıyla bağlı olduğunu varsaydım


İşlemler

Information

7 responses

13 01 2009
vi

sevgili Sadullah, bu hangi versiyon SQL de çalışıyor acaba? 2008? yazarsan yada yazını buna göre güncellersen ne iyi olur )

13 01 2009
Sadullah KELEŞ

merhaba,
dediğin gibi 2008 için yazmıştım bu kodu, az önce bir arkadaşım benim için denedi 2005de, onda da çalıştı.

4 10 2010
BARANCAN

evet 2005 dede çalışıyor kendim denedim onayladım🙂 ve ayrıca paylaşım için teşekkürler🙂

25 03 2011
MESUT

tabloda sıra numarası alanını 10 katları şeklinde update yapmak istiyorum. yada 1,2,3,4,……. sıra numarası verdirmek istiyorum. hangi komut ile yapmam gerekiyor.

24 06 2011
Emre ŞAHİN

değişik bi fonskiyon yararı olur elbet beyin bedava:)

19 01 2012
SQL Server Sıra Numarası | Ercan Ayhan

[…] SQL Server Sıra Numarası Sql Sorgusunda Sıra Numarası […]

3 06 2012
bk

select ROW_NUMBER() OVER (ORDER BY [BaşlangıçTarihi] desc) as Sıra, *
from ….

Bir Cevap Yazın

