String or binary data would be truncated

20 11 2007

ilgili yazının güncel hali için lütfen

http://www.sadullahkeles.com/2007/11/20/string-or-binary-data-would-be-truncated/

adresini ziyaret ediniz..

Insert işlemi sırasında alınan

String or binary data would be truncated.
The statement has been terminated.

şeklindeki bir hatanın sebebi büyük ihtimalle insert cümlesinde girdiğiniz değerin veri tabanındaki alan boyutundan daha büyük boyutta olmasıdır. ör : veri tabanında varchar(20) olarak tanımlanmış bir alana 30 karakterlik bir string atamaya çalışırsanırz böyle bir hata alırsınız.

çözüm yolu : ya giriş yaptığınız bilgiyi kısaltın yada veri tabanındaki alan boyutunu artırın🙂


İşlemler

Information

54 responses

7 04 2008
Merve Sağır

Vay be bu hatayı google ‘a kopyalayınca ilk senin site çıkıyooo🙂

7 04 2008
Merve Sağır

Pardon boğuştugum hatayı çözdüm sayende teşekkür etmeyi unutmuşum🙂

12 04 2008
Sadullah KELEŞ

🙂 işe yaramasına sevindim

20 04 2008
muzzi

hem google da ilk sırada hem doğru çözüm (pravo)…

20 04 2008
haythuyt

kardeşim sağolasın emeğine sağlık

22 04 2008
Emre

Bende de bu hata veriyor ama tam olarak şöyle;
Runtime error ………(sayılar var)
String or binary data would be truncated.
ve program kapanıyor .Ama ben değer girmeye çalışmıyorum ve laptopta çalışıyorum ama pc de bu hatayı vermiyor aynı programı kullanırken.Acaba bu problemi düzeltmem için ne yapmam gerekiyor.Format dahil herşeyi denedim fayda etmedi.
Yardımcı olursanız çok sevinirim.

22 04 2008
Sadullah KELEŞ

hata mesajının tamamını ve hatayı aldığın kod bloğunu csharpnedir.com yada ceturk.com da sor. ordan takip edelim.

1 05 2008
MUGALATA

Çok sağolasın…

13 07 2008
arifk

cok tesekkurler..valla bayadır yoruyodu beni bu hata sorunu cozdum sayenizde tesekkurler…

13 07 2008
Sadullah KELEŞ

🙂 işinize yaramasına sevindim

29 12 2008
kaan

Cok saol.. sayende problemi hallettim..

9 01 2009
özge çimendere

sadullah teşekkür ederim sorunumu çözdüm🙂

9 01 2009
Sadullah KELEŞ

😀 reca ederim efenim

1 02 2009
arif erzin

teşekkürler

9 02 2009
Sadullah KELEŞ

işinize yaramasına sevindim

28 02 2009
ilyas TEKER

Sadullah kardeş google ve senin iş birliğin sayesinde hatanın nedenini öğrenip sayende çözdüm.

İnternet ve bilgiyi paylaşmak işte budur!

2 03 2009
Sadullah KELEŞ

işine yaramasına sevindim🙂

27 04 2009
Eralp

Selam Sadullah ;

ek olarak

SET ANSI_WARNINGS OFF
— sql statement
SET ANSI_WARNINGS ON

yada

–sp_dboption ‘DatabaseName’, ‘ANSI warnings’, ‘FALSE’

şeklinde kullanarak ilgili warningleri sallamayip kaydın elverilen ölçüde db’ye yazılmasını sağlayabilirsiniz.

Kolay gelsin.

E2

13 10 2013
esss

tam olarak nasıl kullanıyoruz bunu biraz daha açıklarmısınız sql ve c# konusunda daha yeniim brnm alanlarımın hepsi Max olmsına rağmen hata alıyorum.

27 04 2009
Sadullah KELEŞ

Eralp hocam bilgi için teşekkür ederim.

2 06 2009
ccautionn

ellerine sağlık…

7 06 2009
Yunus

Sadullah Bey çok teşekkur ederim. valla hızır gibi yetiştiniz.🙂

7 06 2009
Sadullah KELEŞ

işinize yaramasına sevindim arkadaşlar.

10 06 2009
Sedat Kumcu

Sadullah bey teşekkürler makale için.
Google’da aratınca(“String or binary data would be truncated”) ilk sıradasınız.

18 06 2009
Aytac GUL

Helal Sana Ustad!!!

21 10 2009
videoizle

Çok sağolasın…

2 03 2010
Soner ŞENOL

Ben bu hatayı bütün alanları boş bıraksam bile aynı hatayı veriyor. Dolu olsada nasıl çözebilirim.

2 03 2010
Sadullah KELEŞ

yukarıda yazdıklarımı veya eralp hocanın yazdığı yorumdaki işlemi uygulamayı deneyin

2 03 2010
Soner ŞENOL

evet ufak bir fark varmış giderdim ve süer çalışıyor

10 06 2010
kirtasiye

çok makbule geçti:)

17 06 2010
saab

çok makbule geçti:)

23 07 2010
muur

Sağolun hocam çok işime yaradı. Ne Muradınız varsa görün :)))

26 07 2010
Sadullah KELEŞ

teşekkürler🙂

15 08 2010
Furkan Işıkdoğan

Teşekkürler, sorun hemen çözüldü

7 10 2010
BARANCAN

Adamsın yaaa adamsınn kardeşim helal olsun güzel paylasım adamsınnn sen yaaa 🙂

8 10 2010
Sadullah KELEŞ

🙂 paylaşmak güzeldir.

25 10 2010
gökhan

hızlı çözüm ve nokta atışı..

insan kafasına vuruyor cevabı okuyunca:)

teşekkürler..

başarılı bir site bu arada..

4 02 2011
Turgay Can

Paylaşım için teşekkürler😉

9 03 2011
String or binary data would be truncated « Sadullah KELEŞ « Yazılım ve Yazılım Teknolojisi Bloğu

[…] String or binary data would be truncated « Sadullah KELEŞ K.Murat BAŞEREN […]

6 04 2011
Yunus

sağol gerçekten. ama okuyunca “tabi ya nasıl düşünemedim” tepkisini verdim🙂

6 04 2011
Sadullah KELEŞ

🙂 bende aynı tepki sonrası yazmıştım bu yazıyı

25 07 2011
rufix

teşekkürler

15 09 2011
Mustafa

Teşekkürler, nokta atış oldu🙂

28 12 2011
Hüseyin

Kardeşim kralsın senin sayende haftalardır uğraşıp yapamadığım bir başvuruyu tamamladım.Kendine iyi bak dostum teşekkürler.

16 04 2012
furkan

yaksamlar ben tüm alanlarımı nvarchar(MAX) tanımladım ama yinede böyle bir hata ile karşılaşıyorum başka bir yolu varsa yardımcı olurmusun şimdiden tşk ederim…..

16 04 2012
furkan

yaksamlar kardes ben tüm alanlarımı nvarchar(MAX) tanımladım ama yinede böyle bir hata ile karşılaşıyorum başka bir yolu varsa yardımcı olurmusun şimdiden tşk ederim…..

5 05 2012
Sadullah KELEŞ

nasıl bir bilgi insert etmey çalışıyorsun?

23 09 2012
Kamuran

Hocam internette araştırıyorum millet sol kulağını sağ eliyle tutmaya çalışmış. Çok yararlı oldu. Teşekkür ederim. İyi çalışmalar.

3 10 2012
Sadullah KELEŞ

işinize yaramasına sevindim🙂

24 12 2012
Emrullah ÖZEN

Teşekkürler. hatanın tanımını çok iyi vermişsiniz. artık sadece biraz araştırmak kolonları incelemek kalıyo

25 01 2014
String or binary data would be truncated « Sadullah KELEŞ | SIMPLE IS THE BEST..

[…] String or binary data would be truncated « Sadullah KELEŞ K.Murat BAŞEREN […]

14 11 2015
Marenova Yazılım

Peki cevap nerde herkes bir birine teşekkür etmiş

18 12 2015
Ers

Konu içerisinde yazıyor.

8 06 2016
emrah

eyw bilader sayende bugun evew gec gıtmıycem…..eyw..

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s




%d blogcu bunu beğendi: