Web Sayfası Yayınlama Hatası

12 03 2007

ilgili yazının güncel hali için lütfen

http://www.sadullahkeles.com/2007/03/12/web-sayfasi-yayinlama-hatasi/

adresini ziyaret ediniz..

Sanırım forumlarda en çok karşılaşılan soru bu🙂 “sayfam localde çalışıyordu ama server a yükledim artık bu hatayı veriyor” gibi bir soru ve altında şu hata bölümü

Runtime Error
Description: An application error occurred on the server. The current custom error settings for this application prevent the details of the application error from being viewed remotely (for security reasons). It could, however, be viewed by browsers running on the local server machine.

Details: To enable the details of this specific error message to be viewable on remote machines, please create a <customErrors> tag within a “web.config” configuration file located in the root directory of the current web application. This <customErrors> tag should then have its “mode” attribute set to “Off”.

<!– Web.Config Configuration File –>

<configuration>
<system.web>
<customErrors mode=”Off”/>
</system.web>
</configuration>

Notes: The current error page you are seeing can be replaced by a custom error page by modifying the “defaultRedirect” attribute of the application’s <customErrors> configuration tag to point to a custom error page URL.

<!– Web.Config Configuration File –>

<configuration>
<system.web>
<customErrors mode=”RemoteOnly” defaultRedirect=”mycustompage.htm”/>
</system.web>
</configuration>

öncelikle bu tam bir hata mesajı değildir. müneccim olmadıkça buna kesin bir cevap vermek imkansız gibidir. bir sürü sebebi olabilir. bunlardan bazıları :

1 – serverdaki framework sürümü ile sizin proje geliştirdiğiniz framework sürümünün birbirlerinden farklı olması : çoğu hosting firması framework sürümlerinden 1.1 (.net 2003 için) ve 2.0 (.net 2005 için) a destek verir ve gerekli sürümün seçilebilmesi için kontrol panelinde framework listesini sunar, sizde dosyaları yükledikten sonra kontrol panelinizden ilgili framework sürümünüzü seçersiniz ve problemden kurtulursunuz.

2- dosyaların yanlış yerlere yüklenmiş olması : sayfanın ihtiyaç duyduğu bir kaynağı yanlışlıkla farklı bir klasöre upload ederseniz kaynak bulunamaz ve hata oluşur

3 – eğer veri tabanı kullanıyorsanız sistem veri tabanınızın yolunu veya server i bulamıyordur

4 – proje klasörünüz iis de oluşturulmamıştır

ve bunlar gibi bir çok sebepten deolayı bu hata mesajını alabilirsiniz. bu durumda yapılacak en iyi iş web.config dosyasında <customErrors mode=”Off”/> yapmaktır. bu durumda yükleyip tekrar istekte bulunursanız size asıl hata mesajını gösterir ve sizde buna göre düzenlemenizi yaparsınız. bu arada dikkat edilmesi gereken bir nokta da bazı hosting firmalarının bu <customErrors mode=”Off”/> ayarını kontrol paneline koymuş olabilmeleri ihtimalidir. eğer kontrol panelinizde böyle bir ayar yapılıyorsa oradan da düzeltmeniz gerekir.

sonuç : bu hata ile karşılaştığınız zaman öncelikle kontol panelinizde <customErrors mode=”Off”/> ayarının olup olmadığına bakın eğer yoksa web.config dosyanızdan bu ayarı yapın sayfayı yeniden yükleyin ve hata mesajını görün.

umarım yardımcı olur🙂


İşlemler

Information

20 responses

23 06 2008
mustafa

tamam da bunun bi örneği yok mu hiç bişey anlaşılmıyor
ayarları nasıl yapacağız
bi örnekle anlatırsanız daha açıklayııcı olur teşekkürler

24 06 2008
Sadullah

her madde içinde neler yapılması gerektiği yazıyor zaten. dosya yollarınızı, server isimlerinizi, server erişim yetkilerinizi …. kontrol etmeniz gerekebilir. öncelikle 4. maddeden sonraki bölümü tekrar okuyun.

6 12 2008
enes

yaaaa iis nedir acaba Sadullah lütfen söyle

6 12 2008
Sadullah KELEŞ

iis (internet information services) web uygulamalarının yayınlanması, yönetilmesi … gibi işlemlerin yapılmasını sağlayan programcıklar bütünüdür gibi bir tanım yapabiliriz sanırım.

16 01 2009
Ali Unutan

ACCESS DB

Arkadaşlar benim şu şekilde bir sorunum oldu 1. asp.net projemi hazırladım şu şekilde
en basitinden bir üyelik kaydı
kaydol butonuna bastığımda veri tabanının bulunduğu dosyanın yazdırma izninin olmadığını söyleyen bir hata çıkıyor fakat durum şu ki defalarca dosyama tüm izinleri vermeme rağmen bu hata ile karşılaştım ve aklıma şöyle bir şey takıldı

asp’de veri tabanına yazma ve ya okuma izinleri için sorgu içerisinde

set sorgu = create.Object……
sorgu=(“select * from tbl_uyeler”) 1,3

gibi bir kullanım var idi burdaki 1,3 veri tamanımın okuma ve yazma izni idi

asp.net’te bildiğim kadar böyle bir şey yok fakat üye kayıt işlemini yapamama rağmen üyelerimi listeleyebiliyorum…

bu sorunu nasıl çözebilirim?

(” dataset ve bağlantılı çalışma örneği olabilir c# yada vb olarakta yardımcı olabilirsiniz sadece sorunu aşabileyim benim için kafi ” )

19 01 2009
Sadullah KELEŞ

dosyanın olduğu klasörde yetkileriniz varmı?

3 02 2009
Ali Unutan

yetkilerin hepsine sahibim ve IIS üzerindede yetkim bulunmakta

8 03 2009
Ali Unutan

Sanırım ben sorunumu anlatamadım tekrar anlatayım

Normalde projelerimi microsoft visual studio Asp.Net web applicattions altında geliştiriyorum

ve şu var ki vs projenin çalışması için local bir server kurulumunu otomatik olrak yapıyor ve projem IIS üzerinde çalışmıyor aynı şekilde hjarici olrak dreamweaverde kod geliştirdiğim zamanda IIS üzerinde çalışmıyor fakat sanal bir server oluşturunca çalışıyor…

açıkçası local’de değil de network üzerinde çalışacak bir proje nasıl geliştirebilirim??

deliriyorum asp.net mükemmel bir dil sırf buı hata yüzünden asp’ye ve php’ye geri adım attım :(:( Bilen bir arkadaşım varsa lütfen yardımcı olsun

Ali Unutan

22 07 2009
cüneyt

merhaba

ben web configde off ladıgımda kullanıcı panelınde 500 sever error hatası verıyo sızce ne yapmalıyım

4 12 2009
sibel

slm arkadaşlar ,
ben sql 2005 express kullanıyom ve bu hata ile karşılaştım yardım ederseniz çok sevinirim…

Server Error in ‘/’ Application.
——————————————————————————–

An error has occurred while establishing a connection to the server. When connecting to SQL Server 2005, this failure may be caused by the fact that under the default settings SQL Server does not allow remote connections. (provider: SQL Network Interfaces, error: 26 – Error Locating Server/Instance Specified)
Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.

Exception Details: System.Data.SqlClient.SqlException: An error has occurred while establishing a connection to the server. When connecting to SQL Server 2005, this failure may be caused by the fact that under the default settings SQL Server does not allow remote connections. (provider: SQL Network Interfaces, error: 26 – Error Locating Server/Instance Specified)

Source Error:

Line 33: SqlCommand sorgum1 = new SqlCommand(“spr_markaListele”,baglantim);
Line 34: sorgum1.CommandType = CommandType.StoredProcedure;
Line 35: baglantim.Open();
Line 36: SqlDataReader okuyucum1 = sorgum1.ExecuteReader();
Line 37: //her bir menu1 için eleman ekleyelim..

Source File: C:\Documents and Settings\_user\Belgelerim\Visual Studio 2008\Projects\gokNur\goknur.com\goknurMaster.Master.cs Line: 35

Stack Trace:

[SqlException (0x80131904): An error has occurred while establishing a connection to the server. When connecting to SQL Server 2005, this failure may be caused by the fact that under the default settings SQL Server does not allow remote connections. (provider: SQL Network Interfaces, error: 26 – Error Locating Server/Instance Specified)]
System.Data.SqlClient.SqlInternalConnection.OnError(SqlException exception, Boolean breakConnection) +800131
System.Data.SqlClient.TdsParser.ThrowExceptionAndWarning(TdsParserStateObject stateObj) +186
System.Data.SqlClient.TdsParser.Connect(ServerInfo serverInfo, SqlInternalConnectionTds connHandler, Boolean ignoreSniOpenTimeout, Int64 timerExpire, Boolean encrypt, Boolean trustServerCert, Boolean integratedSecurity, SqlConnection owningObject) +737554
System.Data.SqlClient.SqlInternalConnectionTds.AttemptOneLogin(ServerInfo serverInfo, String newPassword, Boolean ignoreSniOpenTimeout, Int64 timerExpire, SqlConnection owningObject) +114
System.Data.SqlClient.SqlInternalConnectionTds.LoginNoFailover(String host, String newPassword, Boolean redirectedUserInstance, SqlConnection owningObject, SqlConnectionString connectionOptions, Int64 timerStart) +421
System.Data.SqlClient.SqlInternalConnectionTds.OpenLoginEnlist(SqlConnection owningObject, SqlConnectionString connectionOptions, String newPassword, Boolean redirectedUserInstance) +181
System.Data.SqlClient.SqlInternalConnectionTds..ctor(DbConnectionPoolIdentity identity, SqlConnectionString connectionOptions, Object providerInfo, String newPassword, SqlConnection owningObject, Boolean redirectedUserInstance) +173
System.Data.SqlClient.SqlConnectionFactory.CreateConnection(DbConnectionOptions options, Object poolGroupProviderInfo, DbConnectionPool pool, DbConnection owningConnection) +133
System.Data.ProviderBase.DbConnectionFactory.CreatePooledConnection(DbConnection owningConnection, DbConnectionPool pool, DbConnectionOptions options) +30
System.Data.ProviderBase.DbConnectionPool.CreateObject(DbConnection owningObject) +424
System.Data.ProviderBase.DbConnectionPool.UserCreateRequest(DbConnection owningObject) +66
System.Data.ProviderBase.DbConnectionPool.GetConnection(DbConnection owningObject) +494
System.Data.ProviderBase.DbConnectionFactory.GetConnection(DbConnection owningConnection) +82
System.Data.ProviderBase.DbConnectionClosed.OpenConnection(DbConnection outerConnection, DbConnectionFactory connectionFactory) +105
System.Data.SqlClient.SqlConnection.Open() +111
goknur.com.goknurMaster.markayagoreKategorileriveAltKategorileriGetir() in C:\Documents and Settings\_user\Belgelerim\Visual Studio 2008\Projects\gokNur\goknur.com\goknurMaster.Master.cs:35
goknur.com.goknurMaster.Page_Load(Object sender, EventArgs e) in C:\Documents and Settings\_user\Belgelerim\Visual Studio 2008\Projects\gokNur\goknur.com\goknurMaster.Master.cs:23
System.Web.Util.CalliHelper.EventArgFunctionCaller(IntPtr fp, Object o, Object t, EventArgs e) +15
System.Web.Util.CalliEventHandlerDelegateProxy.Callback(Object sender, EventArgs e) +33
System.Web.UI.Control.OnLoad(EventArgs e) +99
System.Web.UI.Control.LoadRecursive() +47
System.Web.UI.Control.LoadRecursive() +131
System.Web.UI.Page.ProcessRequestMain(Boolean includeStagesBeforeAsyncPoint, Boolean includeStagesAfterAsyncPoint) +1436

——————————————————————————–
Version Information: Microsoft .NET Framework Version:2.0.50727.1433; ASP.NET Version:2.0.50727.1433

5 12 2009
Sadullah KELEŞ

sql server error 26, belirtilen servera ulaşılamadığını gösterir. server ve instance isimlerinin doğru olduğuna eminmisin? bağlantı portunda herhangi bir değişiklik yaptınmı? sql server in olduğu makineye ulaşmada herhangi bir sıkıntı varmı? sıkıntı yoksa server üzerine firewall felan varmı? eğer varsa sql server için gerekli porta izin vermeniz gerekebilir.

10 08 2011
yavuz

Merhaba Bir soru soracaktım. V.S 2010 da bir site yaptım ve bu program yardımıyla publis ettim. Fakat error 500 hatası verdi.Daha sonra config doyasını sildim. Bu sefer veritabanına baglanmadıgım ssayfalar calıstı. Baglandıgım sayfalar bu yukarda anlattıgınız uyarıyı verdi. Plesk panelden o ayarları ayarladım sql yolunu gösterdim. Bu sefer proje calıştı. Fakat web.config dosyasınn içinde asp.net toolarıyla alakalı baska ayarlarımda vardı..Üyelik paneli hazır asp.net tooluydu. Config ayarları olmadıgı ıcın onlar calısmıyor..Ne yapmam lazım.. en son ıhtımal oturup admin girişini kontrol eden bir şey yazacam fakat bu niye olmadı acaba bilgi verrseniz sevinirim..

10 08 2011
Sadullah KELEŞ

öncelikle aldığınız hatayı (500) server yetkililerinize yollayın, onlar yardımcı olabilir. web.config dosyasını silmek çözüm değil. o dosyaya ihtiyacınız olacak tabi. bu yüzden web.config dosyasını yeniden yükleyin server a, custom error mode u off yapmayı unutmayın.

10 09 2011
özgür

Merhaba,
IIS 7, vs 2010 framework 4.0
Kullandığım hosting ise Windows 2003 server, ben plesk ten framework ü
4.0 a çektim. ancak hata alıyorum.
Acaba win server 2000 olmasından mı?

10 09 2011
Sadullah KELEŞ

hata mesajın bakmadan yorum yapmak doğru olmaz. yukarıda yazdığı gibi custom error modu off yapıp hata mesajına bir bakarmısın ne yazıyor.

3 09 2014
Johnd468

I appreciate, cause I discovered just what I used to be looking for. You have ended my four day long hunt! God Bless you man. Have a nice day. Bye bddccbcedbbb

17 05 2015
acil

Unable to add folder ‘bin’ to the Web site. Cannot create folder “bin”.
Error: Unable to add folder ‘bin’ to the Web site. Cannot create folder “bin”.

========== Build: 1 succeeded or up-to-date, 0 failed, 0 skipped ==========
========== Publish: 0 succeeded, 1 failed, 0 skipped ==========

5 06 2015
Çilingir Servisi

Hocam verdiğin bilgiler için teşekkürler, Takılmış olduğum konuya tam destek verdiniz. Paylaşım için tekrar teşekkürler..

9 02 2016
Hande Çağatay

Teşekkürler benim için çok faydalı bir yazı oldu.

4 11 2016
Ahmet Mercan

Çok yararlı bir bilgi oldu ne zamandır bu çözümü arıyordum teşekkürler.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s




%d blogcu bunu beğendi: